EN

: LANGUAGE

موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف

name-sharif.png

اطلاعات کامل رویداد

سلسله نشست های ارتقاء تاب آوری و رقابت پذیری زنجیره ارزش با محوریت تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف با حمایت مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان اقدام به برگزاری نشست ارائه نیازهای فناورانه و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به صورت حضوری و آنلاین نموده است.

با توجه به اهمیت موضوع نوآوری و توسعه فناوری در کشور و در راستای تحقق شعار سال 1401 با هدف پاسخگویی، تسهیل و بومی‏سازی رفع نیازهای فناورانه صنایع، نشست ارائه نیازهای فناورانه در حوزه تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با استفاده از الگوی هم آفرینی و برقراری ارتباط موثر بین فناوران، شرکت های دانش‏بنیان، صنایع بهره برداری نفت و گاز و واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی که دارای چالش های فناوری در حوزه های مختلف هستند، برگزار می‌گردد.

با توجه به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در ایران و دسترسی به آب های بین المللی و همچنین ارزش افزوده بالا، اشتغال زایی، ارزآوری و اثر گذاری این صنعت بر صنایع کلیدی کشور مانند انرژی و … سبب شده است تا این صنعت در کانون توجه سیاست گذاران و برنامه ریزان کلان کشور قرار گیرد. لذا همکاری شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینه بهره برداری و فرآوری نفت و گاز و ساخت واحدهای پتروپالایشگاهی در کشور علاوه بر منافع اقتصادی و دستیابی به فناوری‏های پیشرفته، اهمیتی راهبردی دارد.

اهداف و برنامه ها

هدف 1: رفع نیازهای فناورانه و توسعه فناوری در حوزه تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

برنامه: شناسایی نیازهای دارای اولویت و گلوگاهی تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به منظور شبکه سازی و رفع نیازها و توسعه فناوری در صنایع با اتکا به توان شرکت های دانش بنیان، فناور، صنعتی و مراکز علمی و پژوهشی

اقدام: آن دسته از شرکت ها یا سازمان های مورد هدف این نشست از جمله صنایع پالایشگاهی، پتروشیمی و نیروگاهی می توانند اولویت های پژوهشی، صنعتی و فرصت های سرمایه گذاری خود را به دبیرخانه رویداد اعلام نمایند. سپس نیازها و فرصت های سرمایه گذاری دریافت شده، در اختیار شرکت های دانش بنیان و توانمند قرار خواهد گرفت.


هدف 2: توسعه بازار محصولات شرکت های دانش بنیان، فناور و مراکز علمی و پژوهشی

برنامه: شناسایی، مستندسازی و ارائه راهکارهای فناورانه و نوآورانه به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی که پس از انجام تست، صنعتی سازی و بهره برداری عملیاتی منجر به رفع نیاز، توسعه فناوری، کاهش وابستگی به خارج و در نهایت کاهش هزینه های فرآیندی و تولید خواهد شد.

اقدام: آن دسته از شرکت های دانش بنیان، فناور و صنعتی توانمند که دارای دانش فنی و محصول در زمینه تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند و متقاضی معرفی محصول یا خدمات خود به صنایع هدف این نشست می باشند، لازم است درخواست خود را به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.


هدف 3: تامین سرمایه و سرمایه گذاری در توسعه قراردادهای شرکت های دانش بنیان در حوزه تجهیزات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

برنامه: شناسایی و تدوین طرح تامین سرمایه قراردادهای دانش بنیان جهت جذب سرمایه و تسهیل گری در سرمایه گذاری صندوق های جسورانه، پژوهش و فناوری و سرمایه گذاری به منظور افزایش مشارکت و ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و فناور

اقدام: آن دسته از شرکت های دانش بنیان و فناور که دارای قرارداد یا سفارش تولید در حال حاضر هستند ولی به دلیل مشکلات تامین سرمایه امکان تولید و ارائه خدمات برای آنها میسر نمی باشد، می توانند درخواست خود را به انضمام طرح اقتصادی جهت تامین سرمایه و ارائه به سرمایه گذار به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.


هدف 4: رفع موانع تولید و چگونگی ارتباط شرکت های دانش بنیان با صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی

برنامه: شناسایی و مستندسازی موانع و علل به وجود آمده در تفاهم نامه ها و قراردادهای فی مابین شرکت های دانش بنیان و صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی که منجر به عدم همکاری طرفین گردیده است و تعیین برنامه بهبود به منظور پیگیری و ارائه راهکار جهت حصول نتیجه در قراردادها

اقدام: آن دسته از شرکت های دانش بنیان و فناور که دارای قرارداد یا تفاهم نامه با صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی هستند و به دلیل عدم همکاری صنایع، توافق آنها اجرا نشده است می توانند با هدف رفع موانع تولید و توسعه اقتصاد دانش بنیان، درخواست خود را به انضمام قرارداد یا تفاهم نامه به دبیرخانه رویداد ارسال نمایند.


صنایع هدف

  • صنایع بهره برداری نفت و گاز
  • صنایع پالایشگاهی نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع نیروگاهی

محورهای رویداد

  • تجهیزات ثابت (مبدل های حرارتی، برج ها، خشک کن ها، کوره ها، تانک های ذخیره سازی و …)
  • تجهيزات دوار (كمپرسورها، پمپ ها، توربين ها و …)
  • پایپینگ و شیرآلات
  • پکیج های واحد یوتیلیتی
  • تحول دیجیتال در صنعت نفت و گاز
  • خدمات تعمیر، نگهداری و بازرسی فنی

رویکردها

  • معرفی آخرین فرصت های سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی
  • شناسایی موانع و پیگیری رفع چالش های جاری و پیش رو صنایع
  • شناسایی نیازهای گلوگاهی و شبکه سازی در جهت رفع آنها با تکیه بر توان شرکت های دانش بنیان
  • شناسایی و مستندسازی ابزارهای تسهیل گری در بهم رسانی صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان اعم از مشاوره حقوقی، ارزش گذاری، تامین سرمایه و …
faq-icon-e1652664196338.png

به مشاوره نیاز دارید ؟

برای دریافت مشاوره روی دکمه روبرو کلیک کنید ...

درخواست مشاوره

Consultation request

درخواست مشاوره

درخواست مشاوره

Consultation request

درخواست مشاوره

اطلاعات رویداد

زمان برگزاری :

20 مهر ماه 1401

دبیرخانه رویداد :

051-35424431-2
061-52112973-4

شماره همراه :

09164929395

ایمیل :

oil@shariftto.ir

اعلام نیاز فناورانه

Declaration of need

اعلام نیاز فناورانه

فناوری های قابل عرضه

Available Technologies

فناوری های قابل عرضه

درخواست مشاوره

Consultation request

درخواست مشاوره