طرح توسعه ماشین آلات صنعتی پیشرفته داخلی

تامین و توسعه بازار ماشین‌آلات صنعتی پیشرفته داخلی
(حمایت از تولیدکنندگان ماشین آلات صنعتی و خریداران)

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی برنامه ای به منظور حمایت از توسعه صنعت ماشین‌سازی به‌منظور ایجاد امکان بهره‌مندی طیف گسترده‌تری از صنعتگران از تسهیلات خرید ماشین‌آلات صنعتی، اقدام به ارائه تسهیلات نموده‌است.

در این طرح، نرخ تسهیلات اعطایی به خریداران ماشین‌آلات صنعتی ساخت ‌داخل را کاهش داده است. بر این اساس خریداران ماشین‌آلات صنعتی ساخت داخل مورد تأیید می‌توانند از تسهیلات با شرایط ذیل بهره‌مند گردند:

شرایط کلی تسهیلات
دسته اول: کلیه ماشین‌آلات صنعتی ساخت داخل مورد تایید برنامه

· میزان تسهیلات: حداکثر 70 درصد قیمت ماشین‌آلات
· نرخ تسهیلات: 12- 15
· مدت زمان دوره ساخت، نصب و راه‌اندازی: حداکثر 4 ماه
· مدت زمان بازپرداخت: 24 ماه (اولین قسط: 1 ماه پس از نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات)

مراحل پرداخت تسهیلات به شرح جدول ذیل می‌باشد:

تامین و توسعه بازار ماشین آلات صنعتی پیشرفته داخلی

دسته دوم: ماشین‌آلات صنعتی مورد تایید کارگروه ارزیابی دانش‌بنیان

  • میزان تسهیلات: حداکثر 70 درصد از قیمت ماشین‌آلات
  • نرخ: 9 – 11 درصد
  • مدت زمان دوره ساخت، نصب، راه‌اندازی و تنفس در بازپرداخت: حداکثر 6 ماه (حداکثر دوره ساخت، نصب و راه‌اندازی: 4 ماه)
  • مدت زمان بازپرداخت: حداکثر 30 ماه

* در صورتیکه براساس ارزیابی، نیاز به ارائه ضمانت‌نامه تعهدپرداخت به عنوان تضمین باشد، متقاضی برای دریافت ضمانت‌نامه به بانکها یا صندوق‌های پژوهش و فناوری معرفی می‌گردد. صندوق‌های همکار برنامه با دریافت 10% اصل و سود تسهیلات به‌عنوان ودیعه و 2% کارمزد سالانه نسبت به صدور ضمانت‌نامه اقدام می‌نمایند.

 

مراحل پرداخت تسهیلات به شرح جدول ذیل می‌باشد:

طرح توسعه بازار ماشین آلات صنعتی پیشرفته داخلی

مراحل دریافت تسهیلات

  1. ارائه درخواست کتبی و عقد قرارداد با کارگزار

 

  1. ثبت اطلاعات و ارزیابی سازنده
  • ثبت‌نام سازنده
  • ثبت اطلاعات ماشین‌آلات
  • بازدید حضوری و ارزیابی فنی ماشین‌آلات ثبت‌شده
  • اعلام نتیجه ارزیابی سازنده

 

  1. ثبت اطلاعات خریدار
  • ثبت‌نام خریدار در برنامه

 

  1. ثبت اطلاعات سفارش
  • ثبت اطلاعات توافق خریدار و سازنده در برنامه توسط سازنده
  • تایید اطلاعات ثبت شده فوق توسط خریدار

 

  1. اعتبارسنجی خریدار
  • تعیین شرایط تسهیلات و صندوق عامل پرداخت تسهیلات (با توجه به اطلاعات سفارش ثبت شده)
  • ارائه فهرست مدارک موردنیاز برای اعتبارسنجی به خریدار
  • تکمیل مدارک درخواستی از سوی خریدار و ارسال به صندوق
  • ارزیابی و اعتبارسنجی خریدار توسط صندوق: بررسی مدارک خریدار و در صورت نیاز انجام بازدید حضوری
  • اعلام نتیجه اعتبارسنجی به خریدار از طرف صندوق: میزان تسهیلات مصوب براساس حد اعتباری خریدار و تضامین موردنیاز برای دریافت تسهیلات

*   در صورتی که خریدار قصد ارائه ضمانت‌نامه تعهد پرداخت از سایر نهادهای مالی معتبر (بانک‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری و …) را داشته‌باشد، نامه‌ای از جانب صندوق به آن نهاد مالی جهت ارائه ضمانت‌نامه تعهد پرداخت ارسال می‌شود و نیازی به مراحل فوق (اعتبارسنجی خریدار در صندوق‌های عامل) نمی‌باشد.

 

  1. تودیع وثائق و دریافت تسهیلات
  •    ارائه مدارک مورد نیاز در مورد تضامین توسط خریدار
  •    ارزیابی تضامین توسط صندوق
  •    تودیع وثائق و عقد قرارداد
  •    پرداخت تسهیلات

 

متقاضیان گرامی؛
در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در خصوص فرآیند دریافت تسهیلات، ثبت نام، تشکیل پرونده با موسسه توسعه فناوری و نوآوری شریف کارگزار فن بازار ملی ایران (35424432-051) تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس باما

فرم زیر را پر کنید، با شما تماس بگیریم.




InstagramInstagram